پرسش‌های متداول


1- چگونه امور آموزشی خود را پی‌گیری نمایم؟

1. تمام فرایندهای آموزشی در وب‌سایت دانشکده معرفی و گام به گام توضیح داده شده است.
هر زمان که مشکل و مسئله‌ای آموزشی پیش آمد، حتما به وب‌سایت دانشکده مراجعه نموده و پاسخ خود را در این بخش بیابید. اگر نکته ناگفته‌ای باقی مانده باشد، حتما با کارشناس خود مطرح نمایید تا به فرایندها اضافه شده و توضیح داده شود.
 
2. برای صرفه جویی در وقت دانشجویان عزیز، پاسخ پرسشهای متداول (و تکراری) در سایت دانشکده اطلاع‌رسانی شده است. اگر جای سؤالی را در این بخش خالی می‌بینید، حتما مطرح نمایید تا سؤال شما و پاسخ آن در صفحه سؤالات متداول اضافه شود تا سایر دانشجویان نیز از آن بهره‌مند شوند.
 
3. در صورتی که در دو بند فوق پاسخ خود را دریافت نکردید، سوال خود را از طریق ایمیل با کارشناس رشته مربوطه مطرح نمایید.
مهم: پی‌گیری شما از افراد دیگر به جز کارشناس رشته مرتبط، تنها موجب تطویل فرآیند اداری و اشتباه و دوباره‌کاری خواهد شد. از مراجعه حضوری و تلفنی خودداری نمایید. طی 24 ساعت کاری به ایمیل‌ها پاسخ داده خواهد شد. برای دریافت پاسخ صحیح نکات ذیل را در هنگام ارسال ایمیل رعایت نمایید. 
موضوع ایمیل را دقیقا به این صورت تنظیم نمایید: "موضوع/نام و نام خانوادگی/شماره دانشجویی"
در متن ایمیل درخواست دقیق و مختصر بنویسید.
آدرس ایمیل همکاران در لینک مقابل : https://management.ut.ac.ir/edu
 
4. در صورت عدم دریافت پاسخ از کارشناس مربوطه در 24 ساعت کاری، ایمیل ارسالی به کارشناس را به کارشناس مسؤول ارجاع و موضوع را گزارش دهید.
(کارشناس مسؤول- سرکار خانم نظامی: https://management.ut.ac.ir/article/93035302)
 

2- روش ارتباط با پیشخوان خدمت اداره کل آموزش دانشگاه تهران  

در راستای حفظ سلامتی و کرامت ارباب رجوع و تسهیل دسترسی دانشجویان به خدمات امورآموزشی و کاهش مراجعات حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا، سامانه «پیشخوان خدمت» در معاونت آموزشی دانشگاه تهران ایجاد شد.
در همین راستا مراجعین محترم می توانند قبل ازاقدام برای حضور در دانشگاه برای پیگیری امور آموزشی خود از روش‌های زیر اقدام نمایند:
 
۱. مراجعه به سامانه  «پیشخوان خدمت»
 
۲. ثبت درخواست به صورت تیکت از طریق  https://its3.ut.ac.ir
  • مرحله اول: ورود به بخش ثبت و ارسال درخواست
  • مرحله دوم: ورود به بخش معاونت‌ها و ادارات کل ستادی
  • مرحله سوم: ورود به بخش اداره کل خدمات آموزشی و انتخاب موضوع درخواست
  • مرحله چهارم: تایپ پیام و پیوست مستندات
(توجه: ثبت «موضوع» درخواست الزامی می باشد)
 
۳. شماره تماس کارشناسان پیشخوان خدمت اداره کل آموزش دانشگاه تهران ۶۱۱۱۳۸۶۸ - ۶۱۱۱۳۸۶۷ و ۶۱۱۱۳۸۲۹

3- ثبت نام و ایجاد سرترم

دانشجوی جدیدالورود:

با توجه به محدودیت‌های روزهای کرونا، زمان ثبت نام حضوری (در صورت لزوم) متعاقبا اعلام خواهد شد، بدیهی است دانشجو موظف است اصل مدارک را تا زمان ثبت نام حضوری نزد خود نگه دارد.

انتخاب واحد در نیمسال اول توسط کارشناس آموزش انجام می‌شود.

در اولین ورود به سامانه گلستان پس از تکمیل پرسشنامه‌های مربوطه، دانشجو می‌تواند از طریق منوی آموزش/اطلاعات دانشجو، وضعیت ثبت نام در نیمسال اول خود را مشاهده نماید.

نام اساتید و روز و ساعت ارائه درس، از گزارش شماره 77 (در مسیر ثبت نام/گزارشهای ثبت نام/ ثبت نام/ نتیجه ثبت نام (ترمیم) دانشجو درطول ثبت نام)، قابل مشاهده است.

برای ورود به کلاس دانشجو باید وارد سامانه https://elearn.ut.ac.ir  شود. انتقال اطلاعات از سامانه گلستان به سامانه ایلیرن ممکن است چند روز به طول بینجامد و پس از انتقال، اطلاعات ترم جاری در پایین صفحه قابل رویت و جستجو خواهد شد، بنابراین لطفا دانشجویان قبل از شروع هر کلاس به سامانه ایلرن وارد شده و از ورود درس در سامانه و شروع کلاس مطلع شوند.

پیش از ارتباط با کارشناس لطفا پرسشهای متداول (لینکش)، اطلاعیه های آموزشی (لینکش) و فرم‌ها و فرآیندها (لینکش) را مطالعه نمایید و در صورت عدم دریافت پاسخ، از طریق ایمیل با کارشناس آموزش https://management.ut.ac.ir/edu در ارتباط باشید.

 

دانشجویان همه مقاطع:

در صورت عدم وجود سرترم از طریق ایمیل به کارشناس خود اطلاع دهید. در صورت عدم اعلام دانشجو به کارشناس آموزش، بر اساس ماده 8 آیین‌نامه آموزش، انصراف از تحصیل محسوب می‌شود.

 

4- درخواست حذف و اضافه

  • در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان حذف و اضافه نیست.
  • در صورت صلاحدید مدیر گروه، امکان حذف دروس جبرانی وجود دارد.
  • در مقطع کارشناسی در نیمسال اول امکان حذف و اضافه نیست و در سایر نیمسال‌ها دانشجو می‌تواند در بازه زمانی اعلام شده در تقویم آموزشی در سامانه جامع آموزش، حداکثر دو درس را حذف و اضافه نماید.

5- معافیت تحصیلی

فیلم راهنمای ذیل را ملاحظه نمایید. (دو فیلم)

و پس از تکمیل و ارسال موفقیت‌آمیز درخواست، کد ملی خود را به آدرس ایمیل adousi@ut.ac.ir اعلام نمایید.

 

 

فیلم 1: راهنمای مشمول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم2: راهنمای عمومی کاربران

 

 

 

 

1- چگونه وارد کلاس مجازی شویم؟

1. نرم افزار مستقل آدوبی کانکت از آدرس https://utec.ut.ac.ir/web/utec/101 دانلود و بر روی کامپیوتر، لب تاپ و یا گوشی نصب کنید. 
2. اگر بر روی کامپیوتر نرم افزار فلاش پلیر دارید آنرا غیر فعال نمایید. 
3. وارد آدرس Elearn.ut.ac.ir شوید. پس از وارد نمودن شناسه یکتا و رمز عبور در ابتدای صفحه و در قسمت پایین صفحه  بر روی اسم درس کلیک نموده و وارد کلاس شوید. 
4. برای دسترسی به دروس در سامانه ایلرن می توانید از منوی میز کار نیز به درس های ترم اخیر دسترسی داشته باشید.
 

2- چگونه دروس را در سامانه ایلرن مشاهده کنم؟

1. دانشجویان جدیدالورود که برای اولین بار به سامانه ایلرن مراجعه می‌کنند لازم است نسبت به تکمیل پروفایل خود اقدام نموده و با وارد کردن ایمیل مناسب و درست لینک ارسالی را تایید نمایند. 

2. معمولا دروس پس از انتخاب واحد و به روزرسانی سامانه ایلرن، در سامانه ایلرن قابل مشاهده خواهد بود. 
3. اگر دروس انتخابی در بازه زمانی دیگری از بازه زمانی انتخاب واحد و یا حذف و ااضافه اخذ شده باشند در سامانه ایلرن بارگذاری نخواهد شد. در اینگونه مواقع لازم است شماره درس مورد نظر به همراه شماره دانشجویی به آدرس ایمیل sirousbabaei@ut.ac.ir ارسال گردد. در متن ایمیل مشکل مربوطه به طور دقیق توضیح داده شود.
 

3- چگونه فیلم کلاس‌های برگزار شده را دانلود کنم؟

در حال حاضر به دلیل حجم بالای کلاس های انلاین امکان دانلود کلاس های برگزار شده میسر نمی باشد و دانشجویان می توانند لینک مشاهده آنلاین کلاس ها را مرور نمایند.

4- چگونه برنامه زمانی کلاس را مشاهده کنم؟

برای مشاهده برنامه کلاس و روز و ساعت تشکیل کلاس لازم است دانشجو به سامانه جامع آموزش ems.ut.ac.ir مراجعه نموده و برنامه کلاسی خود را از طریق گزارش شماره 77 و یا 78 مشاهده نماید. از آنجائیکه کلاس های درس در سامانه elearn  در ترم جاری در تمام ساعات شبانه روز باز بوده و در دسترس اساتید و دانشجویان قرار دارد، لازم است دانشجویان گرامی ضمن هماهنگی با استاد مربوطه در روز و ساعت مقرر و هماهنگ شده در کلاس درس حضور یابند.

5- چگونه استاد مدعو دروس را در ایلرن مشاهده کند؟

1. اساتید مدعو جهت مشاهده دروس خود در سامانه elearn.ut.ac.ir لازم است ضمن مکاتبه با آقای مالکی مسئول صدور کد شناسایی هویت موقت، نسبت به دریافت کد هویت موقت اقدام نمایند. 
2. با استفاده از کد هویت موقت نسبت به دریافت شناسه یکتا و رمز عبور اقدام نموده و با استفاد از کد شناسه و رمز عبور وارد سامانه ایلرن شوند. 
3. اگر استادی پس از ورود به سامانه ایلرن درس های خود در ترم جاری را مشاهده نمی نماید لازم است پس از ورود به سامانه بر روی اسم خود در قسمت بالای صفحه سمت چپ کلیک نموده و از منوی مشخصات فردی، شناسه فرد را استخراج نموده و به همراه نام درس و شماره درس به ایمیل sirousbabaei@ut.ac.ir ارسال نماید تا اقدام لازم انجام پذیرد. 
 

6- چگونه کلاس درس ضبط می گردد؟

استاد می تواند از طریق گزینه meeting و سپس record meeting کلاس را ضبط نماید تا فایل ضبط شده در سایت بارگذاری گردد و دانشجویان بتوانند در روزهای بعد با مراجعه به سامانه ایلرن آن را مشاهده نمایند. بدیهی است در صورت عدم ضبط کلاس هیچ فایلی از کلاس برگزار شده در سامانه بارگذاری نخواهد.

7- اگر کلاس در خارج از ایلرن برگزار شود چگونه باید تشکیل کلاس ثبت گردد؟

ملاک برگزاری کلاس سامانه ایلرن می باشد اساتیدی که کلاس را در سامانه های مجازی دیگر برگزار می‌کنند بایستی فایل کلاس های برگزار شده را در سامانه ایلرن بارگذاری نمایند.