معرفی مرکز توسعه رهبران کسب و کار

معرفی مرکز توسعه رهبران کسب و کار

مقدمه‌‌ای در مورد مرکز:

در ادبیات رهبری، واژه رهبری اشاره به فرد یا پست و جایگاه ندارد. رهبری، فرایند مواجهه با چالش و حل مسئله است. سفری است که از خود فرد آغاز می‌شود و افراد در طی این سفر یاد می‌گیرند که چگونه با بهره‌گیری از منابع به حل مسائل و چالش‌ها در سطح فردی، تیمی و سازمانی بپردازند.

در سطح جهانی و بین‌المللی، برنامه‌های توسعه رهبری معمولاً توسط دانشگاه‌ها و مدارس کسب‌وکاری ارائه می‌شود که از رتبه‌بندی علمی بالایی برخوردارند. با اهتمام به این موضوع، گروه صنعتی گلرنگ از سال 1400، مذاکراتی را با دانشگاه تهران آغاز نمود که درنهایت این دو نهاد (دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی در کشور و گروه صنعتی گلرنگ به عنوان نماد فعالیت در عرصه کسب‌وکار و صنعت) تصمیم به راه‌اندازی و تأسیس موسسه‌ای جهت توسعه مهارت رهبری در سطح کسب‌وکار گرفتند. موافقت‌نامه مرکز در تاریخ 7/2/1402 تنظیم شد و به امضای طرفین قرار داد رسید. اساسنامه مرکز در تاریخ 8/2/1403 در 16 ماده و 5 تبصره به تصویب هیئت رئیسه دانشگاه تهران رسیده است.

 گروه صنعتی گلرنگ به ابتکار استاد محمدکریم فضلی بنانهاده شده است و پیشینه آن به سال 1351 برمی‌گردد. این گروه صنعتی قصد دارد با بهره‌مندی از اندیشه‌های بلند و ارتقای جایگاه رقابت‌پذیری اقتصاد ملّی و توسعه رفاه و خدمات به ایرانیان به سبک استاد محمدکریم فضلی، بتواند این موسسه را به مکانی تبدیل کند که زمینه‌ساز رشد و بالندگی رهبران کسب‌وکارهای ایرانی باشد و در نهایت، الهام‌بخش جوانان و نسل آینده در امیدآفرینی و تکاپو در جهت رشد و تعالی کسب‌وکارها در صحنه بین‌المللی باشد.