برگزاری دو پنل تخصصی در حوزه منابع انسانی و برند کافرمایی

مشارکت فعال دفتر ارتباط با صنعت دانشکدگان مدیریت در نمایشگاه کار دانشگاه تهران

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۱ کد : ۳۴۷۵۱ اخبار ارتباط با صنعت
تعداد بازدید:۱۳۲
دفتر ارتباط با صنعت دانشکدگان مدیریت در حاشیه نمایشگاه کار  دانشگاه تهران که از تاریخ یکم لغایت سوم خرداد ۱۴۰۲ در پردیس مرکزی برگزاری شد، ضمن حضور در این نمایشگاه دو پنل تخصصی با موضوع‌های “تعامل صنعت و دانشگاه در حوزه منابع انسانی” و “نقش ارتباطات درون سازمانی بر برند کارفرمایی” برگزار کرد که با استقبال قابل توجه حاضرین در نمایشگاه مواجه شد. 
مشارکت فعال دفتر ارتباط با صنعت دانشکدگان مدیریت در نمایشگاه کار دانشگاه تهران

دفتر ارتباط با صنعت دانشکدگان مدیریت در حاشیه نمایشگاه کار  دانشگاه تهران که از تاریخ یکم لغایت سوم خرداد ۱۴۰۲ در پردیس مرکزی برگزاری شد، ضمن حضور در این نمایشگاه دو پنل تخصصی با موضوع‌های “تعامل صنعت و دانشگاه در حوزه منابع انسانی” و “نقش ارتباطات درون سازمانی بر برند کارفرمایی” برگزار کرد که با استقبال قابل توجه حاضرین در نمایشگاه مواجه شد. 

در پنل تخصصی تعامل صنعت و دانشگاه در حوزه منابع انسانی دکتر مرجان فیاضی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر گام‌های مثبت برداشته شده در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه از سمت هر دو طرف، به شکاف‌های نظری در این زمینه اشاره کرد که با ایجاد کانال‌های ارتباطی بیشتر بین صنعت و دانشگاه به مرور پر خواهند شد. 

در ادامه دکتر جلال نیک‌پیمان، مدیر منابع انسانی شرکت ملی شیمی کشاورز اظهار داشت متاسفانه سرفصل‌های دروس دانشگاه‌ها با آنچه که چالش کسب و کارها در مدیریت منابع انسانی است تطابق کاربردی ندارد و به همین دلیل کارفرمایان متحمل هزینه‌ی اضافی می‌شوند تا نیروهای خود را آماده‌ی کار نمایند. 

همچنین در پایان این نشست دکتر علی نمکی، مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشکدگان مدیریت اضافه کرد: برگزاری چنین نشست‌های و دعوت از متخصصین صنعت و دانشگاه برای ایجاد فضای گفتگو و حل مساله می‌تواند بیش از پیش ارتباط موثر صنعت و دانشگاه را بهبود دهد و در همین راستا دفتر ارتباط با صنعت دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران از برگزاری نشست‌های نتیجه‌گرا و راه‌حل محور در حوزه‌های مختلف مدیریت استقبال می‌کند و اجرای آن را در دستور کار خود قرار داده است. 

وی همچنین با اشاره به نقش مشاوران در حل مسائل منابع انسانی شرکت‌ها گفت: اگرچه تعهد به روش‌ها ضروری است اما گاهی مشاوران به جای تمرکز روی مساله بیش از حد درگیر روش‌ها و نظریه‌ها می‌شوند که در نتیجه آن صنعت پاسخ مورد نیاز خود را از سمت دانشگاه دریافت نمی‌کند. 

پنل دوم دانشکدگان مدیریت با موضوع “ارتباطات درون سازمانی و نقش آن بر برند کارفرمایی” با حضور دکتر داتیس خواجه‌ئیان معاون پژوهش و فناوری دانشکدگان، مجید کثیری مدیرعامل آژانس رسمینه و آیدا ابوترابی مدرس ارتباطات سازمانی، خانم زهرا واحد کاندیدای دکترای مدیریت رسانه و با هدایت مصطفی قاری از مجموعه‌ی نیوزروم برگزار شد. 

دکتر خواجه‌ئیان در آغاز این پنل گفت: “سازمان‌هایی در ایجاد برند کارفرمایی موفق‌تر هستند که بتوانند با بهره‌گیری از دانش رسانه تصویر متمایزی از درون سازمانشان به افکارعمومی ارائه دهند، بنابراین لازم است که سرفصل دروس رشته‌ی “مدیریت رسانه و ارتباطات کسب و کار” در دانشگاه‌ها منطبق با نیاز کسب و کارها باشد.”

در ادامه مجید کثیری با اشاره به آسیب برند کارفرمایی یکی از برندهای مطرح ایرانی در سال گذشته اظهار داشت: برند کارفرمایی با کمپین ساخته نمی‌شود، بلکه نقاط قوتش با کمپین دیده می‌شود. سازمان‌ها لازم است بدانند که آدم‌ها در هر سطحی نیاز دارند بدانند که یک شرکت به غیر از حقوق چه چیزهایی را از جمله فرصت رشد و یادگیری، توجه به محیط زیست، ارزش برای جامعه و موارد مشابه را برای کسی که در سازمانشان کار می‌کند به ارمغان می‌آورند. 

آیدا ابوترابی نیز ضمن اشاره به اهمیت تعامل واحدهای منابع انسانی و روابط عمومی در شکل دادن برند کارفرمایی گفت: یک ارتباط درون سازمانی درست با هماهنگی و توازن بین واحدهای منابع انسانی و روابط عمومی صورت می گیرد. این ارتباط با این هدف باید شکل بگیرد تا  فلسفه‌ی مخصوص به سازمان در رفتار کارکنان نمایان شود و در نتیجه  فرهنگ سازمانی تبدیل به رفتار شود.

خانم زهرا واحد از مجموعه‌ی راچونه نیز در نهایت اشاره داشت: داستان‌ها هستند که ما را نسبت به یک برند بدبین یا خوش بین می‌کنند. مهمترین روایتگران ما کارمندان ما هستند که برای ساختن روایت‌های قشنگ و همدلی بین کارکنان می‌توانیم از تکنیک‌هایی مثل گیمیفیکیشن استفاده کنیم.

غرفه‌ی دفتر ارتباط با صنعت دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران در نمایشگاه کار از روز ۱ خرداد تا ۳ خرداد ۱۴۰۲  پاسخگوی مراجعین و بازدیدکنندگان محترم بود. 

کلیدواژه‌ها: نمایشگاه کار


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.