One متن شماره یک
روابط عمومی از دیرباز دارای جایگاه و اهمیت خاصی بوده است. لیکن طی دهه اخیر، توجه به آن رشد شتابان و فزایندهای یافته است، به گونهای که جایگاه آن در اکثر ادارات و سازمانها ارتقا یافته و مستقیماً زیرنظر بالاترین مقام سازمان فعالیت مینماید. روابط عمومی دربدو پیدایش صرفاً به دنبال متقاعدسازی مخاطب و همراهساختن او با اهداف سازمان و در واقع ابزار تبلیغ و ایفای نقش رسانهای بوده است. اما در واقع، ابزاری است که از یک طرف باعث آگاهی مدیران از محیط پیرامون و از طرف دیگر باعث انعکاس درست فعالیت سازمان به مخاطب می گردد.
برخی از وظایف روابط عمومی دانشکده مدیریت به شرح زیر می باشد:
• جمع آوری اطلاعات، اخبار و آمار لازم به منظور تهیه خبرنامه داخلی و انتشار آنها بطور ماهیانه
• انجام امور تشریفاتی و پذیرایی از لحظه ورود تا خروج میهمانان طبق برنامه
• اطلاع رسانی از پیشرفت ها ونتایج برنامه ها و فعالیت های دانشگاهی از طریق بنر ،اطلاعیه ها ،وب سایت وت شکیل جلسات وسخنرانی ها.
• مشارکت و همکاری در برگزاری سیمینارها ، نمایشگاهها ، مراسم ختم و…
• بررسی و تنظیم نظرات، پیشنهادات و انتقادات در رابطه با نحوه فعالیت دانشکده به منظور ارایه آنها به مسئولین
• مطالعه جراید و روزنامه ها و سایت ها و استخراج مطالب و مقالاتی که مستقیما و یا غیر مستقیم در ارتباط با مسایل دانشکده است
• تهیه اعلامیه و بروشورهای مختلف در رابطه با مسایل دانشکده
• تهیه عکس و فیلم از برنامه ها و مراسم ها و ایجاد آرشیو مربوطه
• نظارت بر فضا ها و تابلو های تبلیغاتی در دانشکده
• ارتباط و ارسال اخبار مهم از دانشکده به روابط عمومی دانشگاه
• همکاری با مسوول وب سایت در خصوص به روز رسانی و تنظیم اخبار عمومی وب سایت دانشکده