مشروح خبر یا مطلب:

ارشد- MBA : بررسی عوامل اثرگذار بر رفتار عرضه‌کنندگان خدمات برای شرکت در پلتفرم‌های مشارکتی

ارشد- MBA : بررسی عوامل اثرگذار بر رفتار عرضه‌کنندگان خدمات برای شرکت در پلتفرم‌های مشارکتی


عنوان رساله/پایان نامه

بررسی عوامل اثرگذار بر رفتار عرضه‌کنندگان خدمات برای شرکت در پلتفرم‌های مشارکتی

نام دانشجو

مصطفی جعفری نژاد

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد

رشته تحصیلی

MBA

استاد راهنمای اول

خانم دکتر رزا هندیجانی

استاد مشاور اول

آقای دکتر سید حسین رضوی

استاد داور اول

آقای دکتر مهرداد استیری

استاد داور دوم

آقای دکتر مسعود کیماسی

روز دفاع (مثلا: دوشنبه)

سه شنبه

تاریخ دفاع (مثلا: 15/11/1397)

1397/11/30

ساعت دفاع (مثلا:  14:30)

9:00

مکان (ساختمان و کلاس)

ساختمان امام رضا (ع) اتاق 420

چکیده رساله/پایان‌نامه

پدیده نوظهور پلتفرم‌های مشارکتی در یک دهه اخیر در سطح جهانی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و تاثیری فزاینده بر اقتصاد جهانی داشته است. با توجه به رشد روزافزون این پلتفرم‌ها، بررسی عوامل اثرگذار بر رشد آن‌ها در شناخت و درک بهتر عملکرد این پلتفرم‌ها به عنوان شکلی جدید از بنگاه‌ها از اهمیت بالایی به لحاظ علمی و برای صاحبان کسب و کارها در این حوزه برخوردار است.

در این پژوهش به بررسی تاثیر عوامل اثرگذار بر شرکت در پلتفرم‌های مشارکتی از سمت تامین کنندگان می پردازیم. این پژوهش بر پایه مدل توسعه‌یافته نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده انجام شده است و  بر روی پلتفرم‌های تاکسی آنلاین در ایران شامل شرکت‌های اسنپ و تپسی متمرکز است. روش تحقیق از نوع میدانی و پیمایشی است. داده‌های پژوهش با ارسال پرسش‌نامه از طریق شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه و ایمیل در بین افراد مرتبط در چند شهر مختلف کشور جمع‌آوری شده‌اند. نتایج تحلیل داده‌ها بر روی نمونه‌ای شامل 205  نفر نشان می‌دهد که نگرش دارای بالاترین تاثیر در سطح 1/0 درصد است و در مرتبه بعدی شرایط تسهیلات تکنولوژی و هنجارهای ذهنی در سطح 1 درصد مؤثر هستند. در حالی که تقاضای درک شده و منافع اقتصادی درک شده در سطح 5 درصد تاثیرگذار هستند. از سوی دیگر، خودبسندگی و  راحتی استفاده تأثیر چندانی بر مشارکت رانندگان تاکسیهای آنلاین ندارند. دلایل این پدیده در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته و تحلیل شده است.