مشروح خبر یا مطلب:

ارشد: شناسایی و رتبه‌بندی پیشران‌های تحول دیجیتال چابک با روش فراترکیب- ۲۸ بهمن

ارشد: شناسایی و رتبه‌بندی پیشران‌های تحول دیجیتال چابک با روش فراترکیب- ۲۸ بهمن


عنوان رساله/پایان نامه

شناسایی و رتبه‌بندی پیشران‌های تحول دیجیتال چابک با روش فراترکیب

نام دانشجو

امینه نقویان

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد

رشته تحصیلی

مدیریت فناوری اطلاعات

استاد راهنمای اول

دکتر مهدی شامی زنجانی

استاد راهنمای دوم

-

استاد راهنمای سوم

-

استاد مشاور اول

دکتر محمد حامد جعفرزاده

استاد مشاور دوم

-

استاد مشاور سوم

-

استاد داور اول

دکتر ایوب محمدیان

استاد داور دوم

دکتر نیما گروسی مختارزاده

استاد داور سوم

 

استاد داور چهارم

 

روز دفاع (مثلا: دوشنبه)

دوشنبه

تاریخ دفاع (مثلا: 15/11/1397)

28/11/1398

ساعت دفاع (مثلا:  14:30)

16:00

مکان (ساختمان و کلاس)

301

چکیده رساله/پایان‌نامه

شرکت‌های پیشرو یک ذهنیت جدید را پیش گرفتند که بر روی نوآوری و بهبود مستمر تمرکز دارد و هدف آن‌ها راضی نگه داشتن مشتریان و تولید راه حل‌هایی مطمئن برای مسائل پیچیده است: ذهنیت چابک. اصول و روش‌های چابک به سرعت از بخش فناوری اطلاعات سازمان گذر کرده و به چگونگی انجام کارهای روزانه یک کسب‌وکار و اداره و ساختار سازمان ورود پیدا کرده است.

اکثر محققان چالش‌ها و عوامل موفقیت تحول دیجیتال چابک را مورد بررسی قرار داده‌اند. اما در این تحقیق، محقق یک گام به عقب رفته و به دلیل نوظهور بودن این مفهوم در کشور ایران و سازمان‌های ایرانی، در رابطه با دلایلی که منجر می‌شود تا یک سازمان ساختار سنتی خود را کنار گذاشته و به روش‌های چابک روی آورد، مطالعاتی انجام داده است. در این تحقیق، با استفاده از روش تحقیق فراترکیب، مطالعه و بررسی جامعی بر روی مقالات منتشر شده در حوزه تحول دیجیتال چابک و تحول چابک در مقیاس بزرگ انجام شده و پیشران‌های تحول شناسایی و با استفاده از آنتروپی شانون رتبه‌بندی شده‌اند.

یافته‌ها حاکی از آن است که پیشران‌ها در 5 بعد اصلی دسته‌بندی می‌شوند: انسانی، فرآیندی، ساختاری، بازار و فناوری. بعد انسانی تحول دیجیتال چابک دارای بالاترین رتبه در میان سایر ابعاد است و این نشان از تفکر و ذهنیت انسان-محور و اهمیتی که تحول دیجیتال چابک به افراد (کارکنان، مشتریان و تمام و ذی‌نفعان) می‌دهد، دارد. در میان 41 پیشران‌ شناسایی شده نیز به ترتیب بهبود انعطاف‌پذیری، بهبود کیفیت محصول، تحویل سریع محصول و مشارکت بیشتر و دریافت بازخورد از مشتری دارای بیشترین تکرار و بالاترین رتبه هستند.

 

 

آدرس کوتاه :