مشروح خبر یا مطلب:

« بازگشت

ارشد: تدوین راهبرد درگیرسازی مخاطب برای شرکت‌های کارآفرین فعال در صنایع خلاق با رویکرد هم‌آفرینی در پلتفرم‌های اجتماعی- دوشنبه ۲۱ بهمن

ارشد: تدوین راهبرد درگیرسازی مخاطب برای شرکت‌های کارآفرین فعال در صنایع خلاق با رویکرد هم‌آفرینی در پلتفرم‌های اجتماعی- دوشنبه ۲۱ بهمن


عنوان رساله/پایان نامه

تدوین راهبرد درگیرسازی مخاطب برای شرکت‌های کارآفرین فعال در صنایع خلاق با رویکرد هم‌آفرینی در  پلتفرم‌های اجتماعی

 

نام دانشجو

محمود جمالی

مقطع تحصیلی

کارشناسی ارشد

رشته تحصیلی

مدیریت رسانه

استاد راهنمای اول

دکتر داتیس خواجه‌ئیان

استاد راهنمای دوم

 

استاد راهنمای سوم

 

استاد مشاور اول

دکتر مهدی شامی‌زنجانی

استاد مشاور دوم

دکتر محمود حاجلی

استاد مشاور سوم

 

استاد داور اول

دکتر سید مهدی شریفی

استاد داور دوم

دکتر سمیه لبافی‌پژوه

استاد داور سوم

 

استاد داور چهارم

 

روز دفاع

دوشنبه

تاریخ دفاع

21/11/1398

ساعت دفاع

12:15

مکان (ساختمان و کلاس)

ساختمان امام رضا طبقه چهارم اتاق 420

چکیده رساله/پایان‌نامه

استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی به مقاصد مختلف تقریبا به بخشی از زندگی روزمره بسیاری از انسان‌ها تبدیل شده است. از خاصیت‌های مهم پلتفرم‌های اجتماعی که برای سازمان‌ها و برندها بسیار مورد توجه قرار گرفته و پتانسیل بالایی در زنجیره تولید ارزش مشارکتی دارد، خاصیت و توانایی هم‌آفرینی ارزش توسط مشتری و مخاطب برای سازمان و برند است که هم باعث مطالبه‌گری و هم ظهور کاربران فعال و پویا به جای کاربران منفعل شده، تا جایی که کاربران حتی در فرآیند توسعه و طراحی محصول با برند‌ها و سازمان‌های مورد علاقه خود همراه شده‌اند.

این پژوهش با روش تحلیل مضمون به مطالعه چهار مورد از پلتفرم‌های داخل کشور که از کارآفرینان صنایع خلاق هستند و همگی زیرمجموعه یک هلدینگ بزرگ رسانه‌ای هستند، به منظور شناسایی و درک نحوه بهره‌گیری این سازمان‌ها از پلتفرم خود و از پلتفرم‌های اجتماعی برای تولید ارزش مشارکتی و جذب و نگاهداشت مخاطب و مشتری پرداخته است. برای انجام این پژوهش به دلیل ذات مبهم و متغیر راهبردهای مورد استفاده در این فضا از پژوهش کیفی استفاده شده است. این پژوهش از جهت گردآوری داده‌ها کاربردی و پژوهشی میدانی و قیاسی می‌باشد. در نهایت پژوهش حاضر به بررسی راهبردهای جذب و درگیرسازی مخاطب این چهار سازمان خلاق در پلتفرم‌های اجتماعی می‌پردازد و به ارائه یک چارچوب کلی برای سازمان‌ها و برندهای مشابه برای تدوین راهبرد درگیرسازی مخاطب و مشتری با رویکرد هم‌آفرینی ارزش توسط کاربران می‌پردازد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بسته به نوع سازمان و محیط فعالیت صنایع خلاق راهبردهای مورد استفاده برای ترغیب مخاطب به هم‌آفرینی و وفادارسازی مشتری متفاوت خواهد بود و بسیار به جنس محتوا و تخصص نیروی انسانی و قوانین کشور بستگی دارد. یافته‌های تحقیق حاکی از آن بود که برای درگیرسازی مخاطب و ترغیب به مشارکت مشتریان برای هم‌آفرینی در صنایع خلاق به انگیزه مخاطب و نوع محتوا وابسته است و بسته به نوع فعالیت پلتفرم باید از راهبرد متفاوت استفاده نمود. خصوصاً برای پلتفرم‌هایی که محصول آنان تجربه‌کردنی بود طراحی تجربه مشتری از اهمیت بالایی برای درگیرسازی مخاطب برخوردار بود.

 

 

آدرس کوتاه :